توصیه های مهم برای عاقبت بخیری گردشهای نوروزی !

شنبه 21 اسفند 1395
16:12
علی


نکات بااهمیت برای سرانجام بخیری گردشهای نوروزی !


گردش با خودروی شخصی، مضاف بر به کار بستن قانون های نیروی انتظامی، رعایت موارد دیگری را هم می طلبد.

مسیرهای تمام نشدنی
تجربه مسافرت با ماشین خود زمانی شیرین می شود که فرد آگاه باشد دنباله

جاده ای که در پیش گرفته، بین شهر تا شهر و روستا به روستای کشور کشیده شده. قشنگی اش این است که این روزها

کار سفرهای جاده ای لنگ بنزین گالنی صندوق عقب نیست چون اینقدر جایگاه سوخت مابین مسرها قد علم کرده که باک بنزین ماشینهای نوروزی تهی نگردد.

حالا اگر خودرو دوگانه سوز باشد که دیگر نور علی نور است؛ جاده تا بی نهایت، جایگاه های سوخت خلوت و مسافران نوروزی هم پای به راه اما این دلیل نمی شود که باک خودرو را خالی بگذارید.


خطر یک باک نیم پُر در سفر جاده ای
سفر با خودروی شخصی، علاوه بر به کار بستن قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت موارد دیگری را هم می طلبد. مثلا این مورد که هر زمان نشانگر سوخت به میانه راه رسید، مجدد انجام شود. این کار به زمانی موکول نشود که نشانگر بنزین روی یک سوم انتهایی اش می لغزد. کار است دیگر؛ ممکن است نازل های بنزین جایگاه های بعدی جاده از کار افتاده باشند.

شاید هم دستگاه ها خراب باشند یا قطره های آخر بنزین شان نصیب باک آخرین خودروی گذری قبل از ما شده باشد به ویژه در جاده هایی که آن قدرها شهرت ندارند و زیاد هم روی مسافر و توریست به خود نمی بینند وقتی باران راه را بر سفر می بندد خیال سفر به محل های کمتر شناخته شده که به سر آدم بزند باید از پیش فکر خیلی جاها را بکند. پیدا کردن راه، یک طرف و کم آبی یا بی غذا ماندن یک طرف دیگر. برای همین هم لازم است در مسیرهای کمتر شناخته شده یک جعبه آب معدنی و بسته ای نان خشک محلی همراه مسافران باشد. بهار که باشد، باید برای رویارویی با رگبار هم آمادگی داشت.

سفر با خودروی شخصی,سفر با قطار

در سفر های جاده ای حواستان با باک بنزین خودروتان باشد


سفرهای آبی داخل کشور
وسایل سفرهای داخلی کشور به خودروهای سواری که در جاده ها سرازیر می شوند، خلاصه نمی شود و همین طور به اتوبوس هایی که روانه پیچ راه های کشور می شوند تا مسافران را از این سر تا آن سر ایران جا به جا کنند. کار، حتی به قطار و هواپیما هم ختمی نمی شود چون می توان در بعضی ازشهرهای کشور سوار اتوبوس دریایی شد و آب های این سرزمین را به بهانه یک سفر نوروزی پیمود، آن هم با درنظر گرفتن وضعیت جوی و نبود طوفان دریایی که می تواند اتوبوس دریایی را ساحل نشین کند.

یکی از راه های تجربه این سفر می تواند رانندگی تا جنوب کشور باشد و بعد توقف خودروی شخصی در پارکینگ بندر «چارک»؛ آن هم پارکینگی که با نصب دوربین و خدمات امنیتی فوق العاده، شرایط مناسبی برای نگهداری از خودروها فراهم کرده، البته اگر مقصد، جزیره کیش باشد و مسافر نوروزی قصد کرده باشد از مبدا حرکت تا بندر چارک را با خودروی شخصی طی کرده و از جاذبه های مسیر استفاده کند. با این وصف، می توان با خیال راحت خودرو را در یک پارکینگ مطمئن گذاشت و با پرداخت مبلغ نسبتا کمی سوار اتوبوس دریایی ای شد که تا مقصد برای مسافر فیلم هم پخش می کند. البته اگر زیبایی های نیلی آب های جنوب بگذارد سر مسافر به فیلم های اتوبوس دریایی گرم شود.




[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

به چه طریق زمینه ی مهاجرت به استرالیا را فراهم کنیم

شنبه 21 اسفند 1395
14:06
علی

اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج
اقامت سوئد مهاجرت به سوئد در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنیا، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه‌ است. نام این کشور در فارسی از نام آن در زبان فرانسوی (Suède) گرفته شده‌است. پایتخت این کشور شهر استکهلم می باشد. سوئد با مساحت ۴۴۹٬۹۶۴ کیلومترمربع،سومین کشوربزرگ اروپا، از نظر مساحت است.اقامت سوئداین نوع اجازه اقامت فقط مربوط به ازدواج نیست و شامل والدین، فرزندان، همسر، سامبو، و یا همسر آینده می شود.
قوانین مربوط به شخص مقیم سوئد

شخص مقیم سوئد موظف به پر کردن پرسشنامه ای مربوط به شخص متقاضی خواهد بود. در صورتی که شخص درخواست کننده از یکی از سفارتخانه های سوئد درخواست خود را ارسال کند نیاز به نامه ای از اداره مالیات (پرشون بویس) خواهد بود.
قانون لزوم حداقل درآمد

این قانون به تازگی به تصویب درآمده و بر اساس آن شخص مقیم سوئد در برخی شرایط ملزم به داشتن حداقل درآمد و مسکن برای همسر خود است.
این قانون شامل گروههای زیر نمی شود: تبعه های سوئد و کشورهای اتحادیه اروپا. کسانی که دارای اقامت دائم سوئد هستند و بیش از چهار سال در سوئد مستقر بوده اند. به عنوان پناهنده وارد سوئد شده اند.
در صورتی که شما برای فرزند خود درخواست می کنید.در صورتی که شما شامل این قانون می شوید:

در صورتی که شرایط شما شامل این قانون می شود باید موارد زیر را نشان دهید: داشتن حقوق(منبع درآمد) ثابت
داشتن مسکن با بزرگی مناسبمسکن مناسب برای دو نفر شامل یک خانه با حداقل 2 اتاق و آشپزخانه است. برای یک یا دو فرزند احتیاج به یک اتاق خواب مخصوص فرزندان خواهد بود.
سوالاتی که معمولا هنگام مصاحبه پرسیده می شود

پیش زمینه شما(کودکی، تحصیلات، کار، محل درآمد، مسکن، اوقات فراغت، خانواده)
آیا قبلا همسری داشته اید؟
کی شما و همسرتان اولین بار با یکدیگر ملاقات کردید؟
چگونه تماستان را با یکدیگر حفظ می کنید؟
کی برای اولین بار به عنوان زوج محسوب شدید؟
با چه زبانی با یکدیگر صحبت می کنید؟
در صورتی که قبلا با هم زندگی کرده اید مکان ها و مدت آن را ذکر کنید.
برنامه های آینده شما در مورد کار، فرزند، تحصیلات و غیره جیست؟
اطلاعات مربوط به خانواده خود و همسرتان را بنویسید(اقوام درجه اول)
درآمد شما از کجا تامین میشود و حقوق شما چقدر است؟
هزینه های مسکن و دیگر مخارج شما چقدر است؟
مسکن شما چند اتاق دارد و متراژ آن چقدر است؟
در صورتی که پاسخ منفی گرفتیددر صورتی که اداره مهاجرت به تقاضای اقامت شما پاسخ منفی بدهد می توانید تا پیش از سه هفته بعد از تاریخ دریافت تصمیم اقدام به درخواست تجدید نظر نسبت به پرونده کنید. اداره مهاجرت موظف خواهد بود دوباره پرونده شما را بررسی کند.
هنگام درخواست تجدید نظردرخواست تجدید نظر به صورت یک نامه خواهد بود که در آن موارد زیر باید ذکر شود: بنویسید که نسبت به چه پرونده ای اعتراض دارید و چه تغییری باید پیدا کند نام ، شماره شناسنامه، شماره پاسپورت تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن خود را ذکر کنید حتما نامه را با نام خود امضا کنید درخواست تجدید نظر را به دفتری در اداره مهاجرت که تصمیم قبلی را اخذ کرده ارسال کنیددر صورتی که اداره مهاجرت مجددا پاسخ منفی داد:در صورتی که اداره مهاجرت همچنان به تصمیم خود پایبند بود میتوانید به یکی از دادگاههای مهاجرت سوئد(در شهرهای استکهلم، گوتنبرگ و مالمو) مراجعه کنید. هر یک از دادگاههای مذکور مسئول بررسی پرونده های خاصی هستند.













[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

دکوراسیونی زیبا و ملوس برای دو خواهر خوشگل نی نی

چهارشنبه 4 اسفند 1395
18:25
علی


دیزاین شیک و ملوس برای دو خواهر خوشگل کوچولو


چیدمانی شیک و ملوس و چیدمانی شیک و دیدنی این اتاق خیلی

کوچولو ، جوی مناسب برای دو کوچولو بوجود آورده می باشد.

بیان وضعیت

یک تختخواب دو طبقه از کهن ترین ابزار برای جاهای کم حجم می باشد که همچنان درلیست برترین ها

باقیمانده می باشد. نه تنها این تختخواب ها راه حلی عالی برای حداکثر استفاده از فضا هستند، بلکه همانند یک دژ و یا فضایی سرگرم کننده مورد علاقه کودکان می باشند.

این مدل که قفسه های بسیار دارد، دارای یک تخت نوجوان در زیر، راه حلی مناسب برای اتاق های باریک است. کشوهای بزرگ آن می تواند به عنوان یک صندوق انباری و یا کشوی زیر تخت به کار رود.

دکوراسیون


فضاهای مکعبی
این فضای دیواری از 12 مکعب کوچک، 2 قفسه و یک میز متحرک تشکیل شده است. در اینجا به اندازه کافی قفسه وجود دارد تا به هر یک از دخترها اختصاص یابد. اسباب بازی های ترک زرد رنگ درون قفسه ها و بالای آن، بین نشیمن و میز بازی قابل جابجایی است.

دکوراسیون

نگهداری وسایل

وسایل را می توان در همه جا نگهداری نمود. هر قطعه از اثاث این اتاق همانند یک انباری است. این مدل مکعبی پر فضا این امکان را به دختران می دهد که یک انباری قابل دسترس داشته و همچنین دکور اتاق را زشت نکنند.

دکوراسیون

نقاشی بکشید
مکعب ها فقط به عنوان انباری به کار نمی روند بلکه همانند یک فضای هنری نیز هستند. نقاشی گچی بر قسمت های خالی به اسم خالق شان ثبت می گردد.

دکوراسیون

فضاهایی هوشمندانه
مطمئن شوید که هر تکه از اثاثیه فضایی مناسب را اشغال کرده است. پر کردن یک اتاق کوچک با وسایل بزرگ کار درستی نیست. تخت دو طبقه مشکلات چندی را در این اتاق رفع می کند. این تخت فضایی برای کمدی در زیر آن و همچنین برای تخت بالایی بوجود می آورد. بعلاوه یک انبار مخفی و طاقچه ای در پایین تخت قرار می گیرد.

دکوراسیون

راه حلی برای روشنایی
در یک اتاق مشترک باید فضاها چند کاره باشند و بالای تخت ها ممکن است با مشکل نور مواجه باشند. دقت کنید که چراغ های مطالعه بر روی دیوار قرار دهید. برای روشنایی کل اتاق، لامپ های آویزان نیز کاربردی هستند. آنها می توانند در سقف های بلند با افزودن خصیصه ای دیگر بر اتاق به عنوان دکور به کار روند.

دکوراسیون

انباری مخفی
وجود انباری جلوی برخی بهم ریختگی های اتاق های شلوغ مشترک را می گیرد. کمدی که زیر تخت فوقانی در زاویه ای از اتاق قرار گرفته، براحتی لباس های دختران را می پوشاند. همچنین ترکیب تختخواب، اتاق را برای میز بازی، عسلی ها و تابلوی اعلانات کارهای هنری آماده می کند.

دکوراسیون

کمدی ایستاده
این قفسه کتاب درخشان محکم مشتمل بر قفسه های 18 سانتی، برای آپارتمان های شهری ثروتی محسوب می گردد. قفسه ها و جعبه های رنگی به رنگ های زنده اتاق دختران می افزاید. برای حفظ احساس شکوفایی و تازگی اتاق، اثاثیه سفید رنگ، فضای بصری اتاق را جلوه بیشتری داده و به دکوراسیون آن اجازه می دهد با دختران بالغ همراه گردد.

دکوراسیون

جزئیاتی گویا
میز آرایش همواره یک فضای نمایش ایده آل است. حروف تراشیده شده چوبی، نام دختران را هجی کرده و فضای هر یک را اختصاصی می کند.

دکوراسیون

طراوتی مصنوعی
گلهای مصنوعی باید بازتابی از تم رنگی تختخواب باشند. این زیبایی های مصنوعی می توانند هنر دستی فوق العاده ای برای کودکانتان باشند تا با ساخت آنها احساس غرور نمایند.

دکوراسیون


[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]

برای سفر کم هزینه چه باید کرد؟

چهارشنبه 27 بهمن 1395
14:18
علی


برای سفر کم هزینه چه باید کرد؟

تایم های پایانی اسفند ماههیجان و شادی خاصی در بین مردم دارد.از یک طرف دل نگرانی

تمیزکاری خانه و کارهای نوروز و از سوی دیگر برنامه ریزی برای پر کردن اوقات فراغت در تعطیلات عید هست.

مسافرت
[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :

]

چه رنگ از ابزار آرایش قابل اطمینانترند؟

سه شنبه 19 بهمن 1395
16:44
علی

چه رنگ از ابزار زیباسازی صورت بهترند؟


بیشتر از ما گمان می‌ کنیم که ارگانیک یعنی طبیعی صحیح است که ازجمله از ارکان ارگانیک حاوی چیز های

طبیعی در لوازم آرایش است اما این تنها پایه آن نیست با درنظرگرفتن تعریف های مرتبط به ارگانیک بودن

حتی آب هم می‌تواند درمنوی

غیرارگانیک ها قراربگیرد! از سوی دیگر دراین زمان ها دیگر ارگانیک تنها به خوراکی ها منحصرنمیشود بلکه مواد

آرایشی بسیاری داخل بازار آمده که مدعی ارگانیک بودن دارند؛ ماده هایی که بهایی بسیار بالاتر دارامیباشند و

معمولا هم بي‌رنگ و رويند اما مدعی اند خیلی سالم‌ترهستند! در مواجهه با این محصولات با چند سوال روبه‌رو می‌شویم؛ اینکه آیا واقعا ممکن است یک محصول آرایشی ارگانیک باشد و چطور باید این ارگانیک بودن را تشخیص داد و همچنین این محصولات ارگانیک به چه کسانی توصیه می‌شوند .

كدام‌يك مرغوب‌ترند؟
به طور حتم لوازم آریشی ارگانیک بر غیرارگانیک ترجیح داده ‌می‌شود(به شرط آنکه نسبت به ارگانیک بودن مطمئن باشیم)اما همان‌طور که گفتیم نکته مهم استفاده

معقول از لوازم آرایشی است نه ارگانیک بودن یا نبودن. در بین انواع لوازم آرایشی اگر بخواهیم برای بعضی‌ از آنها هزینه بیشتری کنیم و برخی را ارگانیک بگیریم باید

لوازم آرایشی را که به مخاط نزدیک‌تر هستند، مرغوب‌تر تهیه کنیم مثلا رژلب یا لوازم آرایشی چشم باید بهتر باشند چرا که به‌راحتی از طریق مخاط وارد بدن ما می‌شوند

ولی کرم‌پودر از مخاط دور است و تنها با پوست در تماس است و در نتیجه ضرر کمتری برای سلامت خواهد داشت.

عارضه هم دارند؟
یکی از مواردی که درباره استفاده از لوازم آرایشی مطرح است این است که استفاده مداوم از چنین محصولاتی می‌تواند برخی از بیماری‌های پوستی مثل آکنه یا جوش‌ها

را تشدید کند زیرا یکی از مواد ارگانیکی که از پشم گوسفند به وجود می‌آید اوسرین است که در بسیاری از کرم‌های آرایشی و بهداشتی وجود دارد. در این صورت اگر افراد

مستعد جوش از کرم‌های ارگانیک حاوی این ماده استفاده کنند به احتمال زیاد آکنه‌های‌شان شدیدتر می‌شود بنابراین تنها انتخاب محصول ارگانیک برای سلامت پوست

کافی نیست بلکه باید شرایط پوست هم در نظر گرفته شود. یادتان باشد صرف ارگانیک بودن به معنای بی‌ضرر بودن نیست بلکه چون در تهیه این محصولات از آفت‌کش‌ها

و مواد شیمیایی استفاده کمتری شده‌ است، ضرر این سموم شیمیایی برای پوست کمتر است، بنابراین تنها می‌توان آنها را کم‌ضررتر دانست.




[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کدام لوازم زیباسازی صورت بهترند؟

چهارشنبه 13 بهمن 1395
17:58
علی

چه نوع ابزار زیباسازی صورت بهترمی باشند؟


بسیاری از ما گمان می‌ کنیم که ارگانیک یعنی گیاهی صحیح است که یکی از پایه های ارگانیک حاوی چیز های

طبیعی در محصول است اما این تنها پایه آن نیست با توجه به تعریف های مربوط به ارگانیک بودن

حتی آب هم می‌تواند در جدول

غیرارگانیک ها قراربگیرد! از طرف دیگر این روزها دیگر ارگانیک تنها به خوراکی ها بلکه مواد

آرایشی بسیاری داخل بازار آمده که مدعی ارگانیک بودن دارند؛ موادی که بهایی بسیار بیشتری دارامیباشند و

عموما هم بي‌رنگ و رويند اما می‌گویند بسیار سالم‌ترند! در مواجهه با این محصولات با چند سوال روبه‌رو می‌شویم؛ اینکه آیا واقعا ممکن است یک محصول آرایشی ارگانیک باشد و چطور باید این ارگانیک بودن را تشخیص داد و همچنین این محصولات ارگانیک به چه کسانی توصیه می‌شوند .

ارگانیک‌ها هم باعث حساسیت مي‌شوند؟
ارگانیک بودن به این معنا نیست که محصول کاملا بی‌خطر است و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. کسی که پوست حساسی دارد و مدام درگیر اگزما و دیگر حساسیت‌های

پوستی می‌شود، ممکن است نسبت به محصولات ارگانیک هم حساسیت داشته ‌باشد مثلا اگر آلرژی‌های غذایی را در نظر بگیریم، شایع‌ترین موادی که موجب عود چنین

آلرژی‌هایی می‌شوند همان مواد گیاهی مثل توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، خربزه، طالبی، آجیل و... هستند. بنابراین نمی‌توان معیار را این قرار داد که هرمحصول گیاهی و

ارگانیک حساسیت نمی‌دهد؛ چرا که مواد صددرصد گیاهی هم می‌توانند باعث آلرژی شوند پس اشخاص با پوست‌های حساس نباید به صرف ارگانیک ‌بودن اقدام به خرید کنند.

پزشکان چه توصیه‌ای دارند؟
در درمان بیماری‌های پوستی، ما پزشکان بیشتر گرایش داریم که از نسخه‌های ساختنی استفاده و از محصولات کارخانه‌ای پرهیز کنیم و کرم‌ها و لوسیون‌های ساختنی

و به اصطلاح جالینوسی را تجویز کنیم؛ چرا که در داروهای کارخانه‌ای مواد افزاینده‌ای چون نگهدارنده‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد قارچ‌کش و... وجود دارد که ممکن است

برای پوست‌های حساس مشکل ایجاد کند بنابراین با تجویز داروهای ساختنی از مواد نسبتا گیاهی و سالم‌تر مثل اوسرین می‌توان تا حدی به ارگانیک بودن نزدیک شد.

باید یادآورشد اگر بخواهیم در تجویز داروها و کرم‌های بهداشتی زیاد به ارگانیک بودن متکی باشیم هزینه‌ها سرسام‌آور خواهد شد و

امکان درمان برای بعضی‌ها دور از دسترس می‌شود.




[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

به چه طریق برای سفر نوروزی سریعا چمدان ببندیم؟

يکشنبه 10 بهمن 1395
11:38
علی


چطور برای سفر نوروزی سریعا چمدان ببندیم؟


نوروز و روزهاي تعطيل و سفر نزدیک آغاز شدن است. قطعا با لباس عروسی که نمی‌شود برویم

به بطن طبیعت؛ همانگونه که با پوشش کوهنوردی نمی شود رفت ماهیگیری. هرجایی پوشش ویژه

خود را می‌طلبد و برای اینکه در سفر راحت باشید می بایست لباس متناسب

بپوشید. اگر نوروز نودوشش انگیزه ی سفر به هر جای کشور را دارید در این متن به شما

عرض می کنیم که چه لباسی باید بپوشید و چه وسایلی همراه‌تان باشد. بايدها و نبايدهاي لباس‌ها در سفرها و مقاصد مختلف را از دست ندهيد.

شست‌وشوی آسان
لباس‌هاي نخي و ابريشمي و لباس‌هاي با الياف مصنوعي معمولا كمترين جاي ممكن را مي‌گيرند. لباس‌هايي را انتخاب كنيد كه مي‌توان آنها را درصورت لزوم با دست شست.

خوش‌پوشی را فدای راحتی نکنید
به زیبایی عکس‌های‌تان فکر کنید. عکس یادگاری هم جزئی از ‌سفر است. پس به بهانه راحتی در سفر، لباس‌های کهنه یا ناهماهنگ انتخاب نکنید که بعدا از دیدن عکس‌های‌تان ناراحت شوید. خوش‌پوشی یک اصل است که همه‌جا باید رعایت شود.

كجا قرار است بمانيد؟
هتل: لباس خواب مناسب با خود ببريد؛ با گرمكن ورزشي مي‌توانيد به لابي هتل برويد اما با شلوارك نه. به خاطر امكان استفاده از خشك‌شويي هتل مي‌توانيد خيلي از لباس‌هاي رسمي را هم بدون ترس از چروك ماندن با خود ببريد.

خانه اقوام: يك لباس نيمه‌رسمي براي اينكه هميشه با لباس راحتي نباشيد. يك شلوار جين يا شلوار كتان گشاد با تي‌شرت مناسب براي مواقعي كه نمي‌خواهيد لباس مهماني بپوشيد با خود ببريد. مي‌توانيد خيلي از لباس‌هاي‌تان را اينجا بشوييد، به‌همين دليل امكان بردن لباس‌هاي مختلف را داريد.

چادر: لباس‌هاي گرم و ضد‌آب با خود ببريد. زيرانداز و پتو به اندازه لازم همراه داشته باشيد. لباس‌هايي با خود ببريد كه بتوانيد 2روز بدون عوض كردن، بپوشيد.

سفر نوروزی,مسافرت رفتن در نوروز،تعطیلات نوروز

براي بسته‌بندي لباس‌ها آنها را تا نكنيد، چون پف مي‌كنند و بيشتر جا مي‌گيرند


وسايل ديگري كه نبايد فراموش کنید
باتري قلمي شارژر موبايل، آي‌پاد با موزيك‌هاي متنوع، دوربين عكاسي، راديو، چراغ قوه، چاقو سوئيسي چندكاره، چاي كيسه‌اي، بيسكويت دايجستيو، فلاسك آب‌جوش و سرد، نقشه، داروهاي موردنياز، وسايل كمك‌هاي اوليه، شماره تلفن‌هاي ضروري و كارت‌هاي شناسايي همگی از‌جمله مواردی هستند که باید در چمدان‌تان موجود باشد.

نکات مهم سفر کردن

چطور بسته‌بندی کنید؟
* براي بسته‌بندي لباس‌ها آنها را تا نكنيد، چون پف مي‌كنند و بيشتر جا مي‌گيرند يا زير فشار لباس‌ها چروك مي‌شوند. بهتر است لباس‌ها را مثل سوسيس بلغاري لوله كنيد. چيدن اين لوله‌هاي لباس كنار هم راحت‌تر است و برداشتن هر كدام ترتيب همه لباس‌ها را به‌هم نمي‌زند. براي بسته‌بندي، لباس‌هايي را كه ابتدا يا حين سفر احتياج داريد، روي ساك بگذاريد تا مجبور نشويد همه ساك را به‌هم بريزيد. موقع بسته‌بندي يك نظم كلي را رعايت كنيد تا بدانيد، مثلا كجاي چمدان بايد دنبال جوراب بگرديد.

استفاده از وکیوم
* اگر خيلي اصرار به بردن لباس‌هاي مختلف داريد و در مقصدتان هم دسترسي به اتو بخار داريد، مي‌توانيد از كيسه‌هاي وكيوم استفاده كنيد. اين كار براي بسته‌بندي لباس‌هاي پشمي كه جاي زيادي مي‌گيرند، ايده‌آل است.

کیسه مخصوص لباس‌های چرک
* هميشه به تعداد مناسب، لباس زير همراه داشته باشيد. بهترين حالت به اندازه نصف تعداد روزهايي است كه در مسافرت هستيد. كيسه مخصوص لباس‌هاي چرك را هم فراموش نكنيد. داشتن ساك‌هاي چند لايه و چند قسمت كه بتوان لباس‌ها را دسته‌بندي كرد براي مسافرت‌هاي نيمه‌طولاني عالي است. اگر لباسی را در مسافرت‌تان نیاز ندارید لازم نیست با امکانات کم آنجا آنها را بشویید، زیرا مشکلات زیادی ممکن است وجود داشته باشد. می‌توانید تا برگشتن‌تان به منزل صبر کنید و با خیال راحت آنها را بشویید.

کفش راحت
برای سفری سبک بهتر است كفش كم برداريد. كفش جاگير و براي بسته‌بندي بسيار سخت است. به علاوه كثيف بودن آن باعث مي‌شود نتوانيد راحت آن را كنار هر لباسي بگذاريد. سعی کنید کفشی انتخاب کنید که راحت باشد و كفش پاشنه بلند و لژدار با خود نبريد. اول اينكه جاگير هستند و هماهنگ كردن لباس با آنها سخت است و ديگر اينكه راه رفتن با آنها مشكل است. بهترين انتخاب، كفش اسپرت مشكي است كه با همه لباس‌ها مي‌آيد.

اگر احتمال دارد يك مهماني نيمه‌رسمي هم برويد، بهتر است يك كفش نيمه‌رسمي هم همراه داشته باشيد. اگر كفشتان نو است بهتر است آن را قبل از مسافرت چندبار بپوشيد تا در سفر پاي‌تان را اذيت نكند. نکته مهمی که باید در انتخاب کفش به آن دقت داشته باشید این است که در سفر ممکن است مجبور شوید پیاده روی بیشتری داشته باشید،‌به طبیعت بروید و تپه و پستی و بلندی را بالا پایین بروید. حال با این پیش فرض انتخاب کنید کدام کفش مناسب شماست.

وسایل اولیه دوخت و دوز
برداشتن یک عدد نخ و سوزن و چند عدد سنجاق قفلی جای زیادی از چمدان‌تان نخواهد گرفت. در سفر خصوصا سفرهای جنگل‌نوردی و کوهنوردی امکان زیادی برای آسیب‌دیدن یا پاره شدن لباس‌های‌تان وجود دارد. گاهی هم ممکن است دکمه لباس‌تان بیفتد و تا رسیدن به مقصد باید بتوانید چاره‌ای بیندیشید. مسلما یک نخ و سوزن و سنجاق کمک بزرگی برای‌تان خواهد بود. این وسایل را از منزل بردارید زیرا ممکن است در نزدیکی‌تان فروشگاه وجود نداشته باشد.



[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

عالی ترین فصل برای تور مالزی چه زمانی می باشد

چهارشنبه 6 بهمن 1395
18:12
علی

تور ارزان مالزی تمیزی در سرزمین مالزی نکته ای ضروری ست که سازمان بهداشت جهانی این بیماری ها را در کشور مالزی گزارش کرده است: مرض هپاتیت A/ وبا/ انسفالیت ژاپنی نوع B/ مالاریا/ بیماری انگلی ناشی از کرم شیستومیاز / سل/ تب تیفوئید/ تب دنگیبنابراین برای حفظ سلامت در کشور مالزی باید به توصیه های زیر توجه نمود.

کوالالامپور مركز بازرگاني كشور بوده و با زيبايي هاي منحصر به فرد خود و مشهورش و آثار تاريخي و ساختمانهاي فرهنگي اوقات فراغت تمام شبانه روز شما را پر مي كند. برخی از جاذبه های کوالالامپور به شرح زیر است:
پارك پرندگان

پارك پرندگان KL در سال ۱۹۹۱ ساخته شده و توسط ملكه مالزيا Tunku Bainun افتتاح شده است و از آن تاريخ تا اول جولاي ۲۰۰۱ توسط شهرداري كوالالامپور DBKL اداره و سپس مديريت آن به شركت Safari Bird park واگذار شده است .

اين پارك زيبا با مناظر طبيعي ، درياچه و جنگل بسيار زيبا فقط در فاصله ۱۰ دقيقه از مركز اداري شهر کوالالامپور واقع شده است . اين پارك معروفيت جهاني داشته و به نام بزرگترين پارك مسقف پرندگان و يا بزرگترين پاركي كه پرواز پرندگان در آن آزاد مي باشد معروف است و داراي ۳۰۰۰ پرنده از انواع گوناگون محلي و جهاني مي باشد .

وسعت اين پارك در ناحيه تريان به ۲۰ هكتار مي رسد و بازديد كنندگان مي توانند از مشاهده پرندگان و محيط جنگلي آن لذت ببرند .

يكي از ويژگي هاي خاص اين پارك ، قابليت پرواز پرندگان در محيط اين جنگل است كه آن را از ساير پاركها جدا كرده و محلي آرام و طبيعي براي پرندگان و توليد مثل آنها مهیا كرده است .
ميدان استقلال

در زلزله نيمه شب ۳۱ آگوست ۱۹۵۷ مقداري خرابي در بخش اصلي اين بناي تاريخي در قلب شهر به وجود آورد . ميدان داتاران مرددكا در مركز شهر قرار گرفته و در ضلع مقابل رويال سلانگور كلاب قرار دارد كه در آن جشن استقلال مالزي هر ساله بر پا مي شود .

اين كلاب مجلل براي بازي كريكت وهاكي و تنيس و راگبي تا دهه ۹۰ ميلادي مورد استفاده بوده است و در طبقه زير زمين اين مجموعه ، پاركينگ مجهز و مركز خريد و رستوران قرار دارد .
باغ اركيده و هيبيسكوس

اين باغ در منطقه Taman tasik perdana قرار گرفته است . باغ اركيد بيش از ۸۰۰ گونه اركيده مالزيايي دارد . گياهان داركيد نيز در همانجا به فروش مي رسند و همچنين باغ هيبيسكوس شامل بيش از ۵۰۰ گونه از شكوفه هاي رنگارنگ است .
پتروناس

برج هاي دو قلوي پتروناس KLCC ( كه معروف به مركز شهر کوالالامپور يا مركز همايش هاي كوالالامپور نيز مي باشد ) بلندترين برج هاي دوقلوهاي جهان و با ارتفاع ۴۵۲ متر مي باشند و طراحي آن توسط يك معمار آرژانتيني – امريكايي بنام سزار پلي بوده كه در سال ۱۹۹۷ به اتمام رسيده ، پتروناس شركت ملي نفت مالزي بوده كه هزينه احداث برج ها را پرداخت نموده است .

اين برج ها داراي ۸۸ طبقه كه متشكل از بتن هاي سيماني و فولاد ضد زنگ و شيشه ساخته شده و طبقه ۴۱ و ۴۲ توسط پل هوايي به هم ارتباط پيدا مي كند. معماري اين برج ها الهام گرفته از معماري اسلامي مي باشد. اين برج ها داراي قسمتهايي از قبيل سالن اركستر مالزی ، گروه هنري و مركز خريد سوريا KLCC است كه يكي از بزرگترين مراكز خريد كوالالامپور مي باشد .

برای اطلاعات بیشتر به صفحه تور مالزي مراجعه کنید .


[ بازدید : 47 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

انتقال سه‌بعدی انسان به کیلومترها دورتر با Holoportation کمپانی مایکروسافت

چهارشنبه 6 بهمن 1395
10:31
علی

منتل کردن سه‌بعدی جسم به کیلومترها آن ورتر با Holoportation کمپانی مایکروسافت

پژوهش گران شرکت مایکروسافت برای نخستین بار تکنولوژی مربوطبه هولولنز منتل کردن سه‌بعدی

هرچیزی به مایلها دورتر با هولولنز بااستفاده از هولولنز با پیروزی تست کردند.

به گزارش خبرآنلاین، تصور منتل کردن| انتقال}

سه‌بعدی هرچیزی از یک نقطه‌ به‌ نقطه‌ای دیگر برای اولین بار در فیلم جنگ ستارگان مطرح شد و هرچند رویای انسان این است

که بتواند از یک نقطه ‌به ‌نقطه‌ای دیگر منتقل شود، اما این رؤیا اینک توسط محققان مایکروسافت از طریق هدست واقعیت مجازی هولولنز، با چند دوربین سه‌بعدی در کنار اسکایپ محقق شده است.

در دموی مایکروسافت چت دو نفر را در یک اتاق نشان می‌دهد، درحالی‌که نفر دوم در اتاق نیست اما نفر اول با استفاده از هولولنز تصور حضور وی در اتاق را دارد.

شاید این دمو موردقبول کاربران نباشد و آن را خیلی تخیلی و البته گران (برای تحقق) بدانند، اما حرکت به‌سوی فناوری Teleportation / Holoportationمی‌تواند آغاز تحولی نوین برای ظهور تخیل‌های قدیمی برای انتقال انسان از یک نقطه ‌به ‌نقطه‌ای دیگر باشد.


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

ریسک های لوازم آرایش از سرطان وپیری پوست الی ایدز و جنون گاوی!؟

شنبه 20 آذر 1395
17:17
علی

ریسک های ابزار آرایش از سرطان وپیری پوست الی ایدز و جنون گاوی!؟

تحقیقات به عمل آمده نشان داده است بیش از هشت صد ترکیب شیمیایی در لوازم آرایش

و عطرهای صنعتی وجود دارد و بهرمندی مدام از این ترکیبات علتی می‌شود به تدریج

ترکیب‌های مضرشان جذب بدن شود و این عمل قادراست در طولانی مدت عارضه‌های گوناگونی

ایجاد ‌كند. مهم‌ترین عارضه بهرمندی زیاد‌ مدت از این ماده‌های سمی مبتلاشدن به

بعضی از نوع های سرطان می باشد. علاوه بر سرطان، احتمال ابتلا به پیری زودرس پوست و آکنه و حتی برخی از بیماری‌های چرکی مثل ایدز وجود دارد.

از میان ترکیب‌های مضر موجود در لوازم آرایش، پارابین‌ها یکی از رایج‌ترین‌ها هستند که در 23 درصد محصولات استفاده می‌شوند. بعد از این ترکیب‌ها، سیکلوپنتاسیلوکسان

در 15 درصد و در نهایت تریکلوسان در 1.3 درصد محصولات موجود است. گاهی این ترکیب‌ها همگی در یک محصول جمع هستند و این موضوع احتمال تاثیر

منفی این مواد روی سلامت را بالا می‌برد. غیر از این 4 مورد، ترکیب‌های دیگری هم وجود دارد که عوارض مربوط به خود را دارند. مثلا بنزوفنول‌ها

که در لاک ناخن، دئودورانت‌ها، ژل‌های شستشو و صابون‌ها موجود است، بوتیل پارابن كه در شامپوها، کرم ضدآفتاب، شامپو مخصوص شوره‌سر، رژ لب و در نهایت متیل پارابن

و اتیل پارابن که در کرم‌های بدن و صورت به وفور یافت می‌شوند، سرطان‌زا هستند.

از آکنه و پیری پوست تا ایدز و جنون گاوی
غیر از ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها، استفاده از برخی مواد آرایشی، به‌خصوص در كسانی كه از سن پایین مصرف این مواد را شروع می‌كنند، می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود.

این مواد تغییراتی در پوست ایجاد می‌كنند كه عامل چروكیدگی پوست (به ‌خصوص در ناحیه پیشانی، خط خنده و اطراف چشم) است. در ضمن این مواد، منافذ پوست را می‌پوشاند

و مانع از اکسیژن‌رسانی کافی می‌شود. حساسیت، تورم، تاول، سوزش، خارش، سوزن‌سوزن شدن، كهیر، لك و آكنه نیز از عوارض عمومی مواد آرایشی به‌خصوص مواد تقلبی و غیراستاندارد است.




[ بازدید : 45 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فرانسه است. || طراح قالب avazak.ir