توصیه های مهم برای عاقبت بخیری گردشهای نوروزی !

شنبه 21 اسفند 1395
16:12
علی


نکات بااهمیت برای سرانجام بخیری گردشهای نوروزی !


گردش با خودروی شخصی، مضاف بر به کار بستن قانون های نیروی انتظامی، رعایت موارد دیگری را هم می طلبد.

مسیرهای تمام نشدنی
تجربه مسافرت با ماشین خود زمانی شیرین می شود که فرد آگاه باشد دنباله

جاده ای که در پیش گرفته، بین شهر تا شهر و روستا به روستای کشور کشیده شده. قشنگی اش این است که این روزها

کار سفرهای جاده ای لنگ بنزین گالنی صندوق عقب نیست چون اینقدر جایگاه سوخت مابین مسرها قد علم کرده که باک بنزین ماشینهای نوروزی تهی نگردد.

حالا اگر خودرو دوگانه سوز باشد که دیگر نور علی نور است؛ جاده تا بی نهایت، جایگاه های سوخت خلوت و مسافران نوروزی هم پای به راه اما این دلیل نمی شود که باک خودرو را خالی بگذارید.


خطر یک باک نیم پُر در سفر جاده ای
سفر با خودروی شخصی، علاوه بر به کار بستن قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت موارد دیگری را هم می طلبد. مثلا این مورد که هر زمان نشانگر سوخت به میانه راه رسید، مجدد انجام شود. این کار به زمانی موکول نشود که نشانگر بنزین روی یک سوم انتهایی اش می لغزد. کار است دیگر؛ ممکن است نازل های بنزین جایگاه های بعدی جاده از کار افتاده باشند.

شاید هم دستگاه ها خراب باشند یا قطره های آخر بنزین شان نصیب باک آخرین خودروی گذری قبل از ما شده باشد به ویژه در جاده هایی که آن قدرها شهرت ندارند و زیاد هم روی مسافر و توریست به خود نمی بینند وقتی باران راه را بر سفر می بندد خیال سفر به محل های کمتر شناخته شده که به سر آدم بزند باید از پیش فکر خیلی جاها را بکند. پیدا کردن راه، یک طرف و کم آبی یا بی غذا ماندن یک طرف دیگر. برای همین هم لازم است در مسیرهای کمتر شناخته شده یک جعبه آب معدنی و بسته ای نان خشک محلی همراه مسافران باشد. بهار که باشد، باید برای رویارویی با رگبار هم آمادگی داشت.

سفر با خودروی شخصی,سفر با قطار

در سفر های جاده ای حواستان با باک بنزین خودروتان باشد


سفرهای آبی داخل کشور
وسایل سفرهای داخلی کشور به خودروهای سواری که در جاده ها سرازیر می شوند، خلاصه نمی شود و همین طور به اتوبوس هایی که روانه پیچ راه های کشور می شوند تا مسافران را از این سر تا آن سر ایران جا به جا کنند. کار، حتی به قطار و هواپیما هم ختمی نمی شود چون می توان در بعضی ازشهرهای کشور سوار اتوبوس دریایی شد و آب های این سرزمین را به بهانه یک سفر نوروزی پیمود، آن هم با درنظر گرفتن وضعیت جوی و نبود طوفان دریایی که می تواند اتوبوس دریایی را ساحل نشین کند.

یکی از راه های تجربه این سفر می تواند رانندگی تا جنوب کشور باشد و بعد توقف خودروی شخصی در پارکینگ بندر «چارک»؛ آن هم پارکینگی که با نصب دوربین و خدمات امنیتی فوق العاده، شرایط مناسبی برای نگهداری از خودروها فراهم کرده، البته اگر مقصد، جزیره کیش باشد و مسافر نوروزی قصد کرده باشد از مبدا حرکت تا بندر چارک را با خودروی شخصی طی کرده و از جاذبه های مسیر استفاده کند. با این وصف، می توان با خیال راحت خودرو را در یک پارکینگ مطمئن گذاشت و با پرداخت مبلغ نسبتا کمی سوار اتوبوس دریایی ای شد که تا مقصد برای مسافر فیلم هم پخش می کند. البته اگر زیبایی های نیلی آب های جنوب بگذارد سر مسافر به فیلم های اتوبوس دریایی گرم شود.




[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فرانسه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]