به چه طریق برای سفر نوروزی سریعا چمدان ببندیم؟

يکشنبه 10 بهمن 1395
11:38
علی


چطور برای سفر نوروزی سریعا چمدان ببندیم؟


نوروز و روزهاي تعطيل و سفر نزدیک آغاز شدن است. قطعا با لباس عروسی که نمی‌شود برویم

به بطن طبیعت؛ همانگونه که با پوشش کوهنوردی نمی شود رفت ماهیگیری. هرجایی پوشش ویژه

خود را می‌طلبد و برای اینکه در سفر راحت باشید می بایست لباس متناسب

بپوشید. اگر نوروز نودوشش انگیزه ی سفر به هر جای کشور را دارید در این متن به شما

عرض می کنیم که چه لباسی باید بپوشید و چه وسایلی همراه‌تان باشد. بايدها و نبايدهاي لباس‌ها در سفرها و مقاصد مختلف را از دست ندهيد.

شست‌وشوی آسان
لباس‌هاي نخي و ابريشمي و لباس‌هاي با الياف مصنوعي معمولا كمترين جاي ممكن را مي‌گيرند. لباس‌هايي را انتخاب كنيد كه مي‌توان آنها را درصورت لزوم با دست شست.

خوش‌پوشی را فدای راحتی نکنید
به زیبایی عکس‌های‌تان فکر کنید. عکس یادگاری هم جزئی از ‌سفر است. پس به بهانه راحتی در سفر، لباس‌های کهنه یا ناهماهنگ انتخاب نکنید که بعدا از دیدن عکس‌های‌تان ناراحت شوید. خوش‌پوشی یک اصل است که همه‌جا باید رعایت شود.

كجا قرار است بمانيد؟
هتل: لباس خواب مناسب با خود ببريد؛ با گرمكن ورزشي مي‌توانيد به لابي هتل برويد اما با شلوارك نه. به خاطر امكان استفاده از خشك‌شويي هتل مي‌توانيد خيلي از لباس‌هاي رسمي را هم بدون ترس از چروك ماندن با خود ببريد.

خانه اقوام: يك لباس نيمه‌رسمي براي اينكه هميشه با لباس راحتي نباشيد. يك شلوار جين يا شلوار كتان گشاد با تي‌شرت مناسب براي مواقعي كه نمي‌خواهيد لباس مهماني بپوشيد با خود ببريد. مي‌توانيد خيلي از لباس‌هاي‌تان را اينجا بشوييد، به‌همين دليل امكان بردن لباس‌هاي مختلف را داريد.

چادر: لباس‌هاي گرم و ضد‌آب با خود ببريد. زيرانداز و پتو به اندازه لازم همراه داشته باشيد. لباس‌هايي با خود ببريد كه بتوانيد 2روز بدون عوض كردن، بپوشيد.

سفر نوروزی,مسافرت رفتن در نوروز،تعطیلات نوروز

براي بسته‌بندي لباس‌ها آنها را تا نكنيد، چون پف مي‌كنند و بيشتر جا مي‌گيرند


وسايل ديگري كه نبايد فراموش کنید
باتري قلمي شارژر موبايل، آي‌پاد با موزيك‌هاي متنوع، دوربين عكاسي، راديو، چراغ قوه، چاقو سوئيسي چندكاره، چاي كيسه‌اي، بيسكويت دايجستيو، فلاسك آب‌جوش و سرد، نقشه، داروهاي موردنياز، وسايل كمك‌هاي اوليه، شماره تلفن‌هاي ضروري و كارت‌هاي شناسايي همگی از‌جمله مواردی هستند که باید در چمدان‌تان موجود باشد.

نکات مهم سفر کردن

چطور بسته‌بندی کنید؟
* براي بسته‌بندي لباس‌ها آنها را تا نكنيد، چون پف مي‌كنند و بيشتر جا مي‌گيرند يا زير فشار لباس‌ها چروك مي‌شوند. بهتر است لباس‌ها را مثل سوسيس بلغاري لوله كنيد. چيدن اين لوله‌هاي لباس كنار هم راحت‌تر است و برداشتن هر كدام ترتيب همه لباس‌ها را به‌هم نمي‌زند. براي بسته‌بندي، لباس‌هايي را كه ابتدا يا حين سفر احتياج داريد، روي ساك بگذاريد تا مجبور نشويد همه ساك را به‌هم بريزيد. موقع بسته‌بندي يك نظم كلي را رعايت كنيد تا بدانيد، مثلا كجاي چمدان بايد دنبال جوراب بگرديد.

استفاده از وکیوم
* اگر خيلي اصرار به بردن لباس‌هاي مختلف داريد و در مقصدتان هم دسترسي به اتو بخار داريد، مي‌توانيد از كيسه‌هاي وكيوم استفاده كنيد. اين كار براي بسته‌بندي لباس‌هاي پشمي كه جاي زيادي مي‌گيرند، ايده‌آل است.

کیسه مخصوص لباس‌های چرک
* هميشه به تعداد مناسب، لباس زير همراه داشته باشيد. بهترين حالت به اندازه نصف تعداد روزهايي است كه در مسافرت هستيد. كيسه مخصوص لباس‌هاي چرك را هم فراموش نكنيد. داشتن ساك‌هاي چند لايه و چند قسمت كه بتوان لباس‌ها را دسته‌بندي كرد براي مسافرت‌هاي نيمه‌طولاني عالي است. اگر لباسی را در مسافرت‌تان نیاز ندارید لازم نیست با امکانات کم آنجا آنها را بشویید، زیرا مشکلات زیادی ممکن است وجود داشته باشد. می‌توانید تا برگشتن‌تان به منزل صبر کنید و با خیال راحت آنها را بشویید.

کفش راحت
برای سفری سبک بهتر است كفش كم برداريد. كفش جاگير و براي بسته‌بندي بسيار سخت است. به علاوه كثيف بودن آن باعث مي‌شود نتوانيد راحت آن را كنار هر لباسي بگذاريد. سعی کنید کفشی انتخاب کنید که راحت باشد و كفش پاشنه بلند و لژدار با خود نبريد. اول اينكه جاگير هستند و هماهنگ كردن لباس با آنها سخت است و ديگر اينكه راه رفتن با آنها مشكل است. بهترين انتخاب، كفش اسپرت مشكي است كه با همه لباس‌ها مي‌آيد.

اگر احتمال دارد يك مهماني نيمه‌رسمي هم برويد، بهتر است يك كفش نيمه‌رسمي هم همراه داشته باشيد. اگر كفشتان نو است بهتر است آن را قبل از مسافرت چندبار بپوشيد تا در سفر پاي‌تان را اذيت نكند. نکته مهمی که باید در انتخاب کفش به آن دقت داشته باشید این است که در سفر ممکن است مجبور شوید پیاده روی بیشتری داشته باشید،‌به طبیعت بروید و تپه و پستی و بلندی را بالا پایین بروید. حال با این پیش فرض انتخاب کنید کدام کفش مناسب شماست.

وسایل اولیه دوخت و دوز
برداشتن یک عدد نخ و سوزن و چند عدد سنجاق قفلی جای زیادی از چمدان‌تان نخواهد گرفت. در سفر خصوصا سفرهای جنگل‌نوردی و کوهنوردی امکان زیادی برای آسیب‌دیدن یا پاره شدن لباس‌های‌تان وجود دارد. گاهی هم ممکن است دکمه لباس‌تان بیفتد و تا رسیدن به مقصد باید بتوانید چاره‌ای بیندیشید. مسلما یک نخ و سوزن و سنجاق کمک بزرگی برای‌تان خواهد بود. این وسایل را از منزل بردارید زیرا ممکن است در نزدیکی‌تان فروشگاه وجود نداشته باشد.



[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فرانسه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]